Danmarks Veteran Motorcykleklubs historie

DVM’s start
I forbindelse med DMU’s 50-års jubilæum i 1965, blev der arrangeret et Skagenløb ad den klassiske rute Skagen – København. Deltagerne i dette løb var tidligere motorsportsfolk, der deltog i arrangementet på motorcykler fra før 1930. Løbet var en stor succes og deltagerne mødtes sammen med andre interesserede senere på året, i Nyborg Borger- og Håndværkerforening, hvor der blev holdt stiftende generalforsamling. Et par måneder senere blev der indkaldt til ordinær generalforsamling og her blev klubbens vedtægter godkendt, og der blev valgt en bestyrelse.

DVM’s formål
Klubbens formål er bl.a. at samle alle der interesserer sig for motorcykler fabrikeret før 1940, samt at samle og restaurere motorcykler fra den tid.
Et andet formål er at afholde fem veteranløb årligt, ligesom der rundt i landet holdes klubmøder og arrangeres madpakketure, hvor man dyrker det gode kammeratskab.

Generalforsamling
afholdes i oktober. Dette er klubbens højeste myndighed, og her behandles klubbens vedtægter. Ligeledes fastlægges datoerne for det følgende års arrangementer.
Bestyrelsen består af syv personer, heraf er de tre på valg det ene år og de fire på valg det næste.

Klubbladet
Klubbens medlemsblad hedder “Veteranen”. Det udkommer seks gange årligt og bringer artikelstof om motorcykler, personer og løb, samt debatstof indsendt af medlemmerne. Bladet er bindeleddet mellem klubbens ledelse og medlemmerne.

Bliv medlem
Meld dig ind i DVM og modtag vores medlemsblad 6 gange om året.


Nye medlemmer kan købe bogen "Danmarks Veteran Motorcykleklub gennem 50 år" for kun 100 kr.


 


 


Egeskov slot
Herning Stumpemarked
Veteranimporten
GF Forsikring
Stubbekøbing
Iversens
Alm Brand Bank
Ingana
Aarhus Nimbus
DVM
Lommelev
Motel Wittrup
Aqua Nife

Motorhistorisk

Er det mon muligt at konstruere et forslag til et afgiftssystem for veterankøretøjer der tager hånd om både politikernes og veteranejernes egne ønsker?

Det mener vi i Motorhistorisk Samråd godt kan lade sig gøre, og i vores nyhedsbrev for december forklarer vi nærmere om hvilken løsning vi ser som en mulighed.

motorhistorisk.dk/nyhedsbrev/droemmen-om-et-realistisk-afgiftsystem/
... Læs mereLæs mindre

Læs på Facebook
·Del

Det er blevet den tid på året hvor vi inviterer veteranklubberne til Årsmøde.
Her vælges en ny bestyrelse og der redegøres for den økonomi klubberne bidrager med til arbejdet.
Årsmødet har også den funktion, at klubberne informeres om hvad der er igang for tiden, og hvilke mål der er ude i fremtiden.
I år har vi desuden budt FDMs dygtige lobbyist til at give de delegerede lidt guldkorn omkring det politiske arbejde. I Motorhistorisk Samråd er vi meget glade for samarbejdet med så stor og betydningsfuld organisation.
... Læs mereLæs mindre

Læs på Facebook
·Del

1 måned siden

Motorhistorisk Samråd

At pålægge biler der er ældre end 35 år, et ekstra tillæg til registreringsafgiften på 40-90.000 kr for ringere brændstofeffektivitet, giver ingen som helst mening.

Den holdning har vi idag taget skridt til at få afprøvet politisk. Det er sket gennem foretræde for Folketingets Skatteudvalg, hvor man for tiden behandler lovforslag L29, med præcis den problemstilling.

Vi stillede med stærk opstilling, herunder med bistand af FDMs juridiske konsulent Dennis Lange. Vi talte idag på vegne af det fællesskab vi har fundet efter vedtagelsen af Bilparken (L4), hvilket ud over de to organisationer er FDA, SKAD, DASU og DSRA.

Det abnorme tillæg, lægges på det man kalder "ombyggede" biler, faktum er dog at vi idag kun har en afgrænsning der hedder "veteranbiler", derfor må dem der falder uden for, per definition være "ombyggede", uanset hvor lille ændringen på køretøjet er.

Efter foretrædet, mente vi at kunne tolke en positiv holdning hos Skatteudvalgets medlemmer i forhold til vores argumentation.

Vi har nu tydeligt, i skrift og tale, fortalt politikerne på Borgen, og Skatteministeren hvad vi mener. Der er nu kun tilbage at håbe på velvillig sagsbehandling.
... Læs mereLæs mindre

Læs på Facebook
·Del

X